Wednesday, February 06, 2013

Hjälp, han kommer hit!

Jag fick nyss höra att Kungen av vårt Fosterland kommer hit! Till min arbetsplats! Han har "begärt" att få komma hit för att han tycker att det är så jävla "intressant". Redan i april kommer han, den gamle stofilen.

Vad läskigt.

Det finns ju inget att se, vi har ju inte börjat bygga. Det innebär alltså att han ska stolpa runt här på mitt kontor. Eventuellt kan någon ta ut honom i gyttjan på den framtida byggarbetsplatsen.

Kanske måste jag beställa tårta till honom. Vad äter kungar för tårtor? Ska det vara en sådan där brösttårta då eller? Prinsesstårta? Napoleonbakelse? Eller vill han ha Kung Oscars tårta, flott ska det va?

Som jag har tagit i från tårna när jag kritiserat hans person, hans intellekt, hans ämbete.

Så kommer han hit.

För att slå mig?


3 comments:

Anonymous said...

En slät kopp kaffe blir bra. Gärna anblicken av litet bar hud också. /Knugen

Ulla said...

Åh, jag älskar dig, Hans Majonäs. Ijenklien.

Anonymous said...

Hu hu. It's good to be the king, eller vad man säger. /Ers kung